Tasa-arvovaalit
Pääkirjoitus Tasa-arvo-lehdessä 2/2009
Koko kahdeksan europarlamenttivuoteni parhaita kokemuksia oli johtaa 1990-luvun lopulla naisten oikeuksien valiokuntaa. Pohjoismainen tasa-arvo oli esikuva. Vastoin parlamentin isojen poikien yritystä lakkauttaa valiokunta tehtävänsä muka jo tehneenä onnistuimme laajentamaan sen toimialaa. Valiokunta myös nimettiin todellisuuteemme paremmin sopivaksi naisten oikeuksien ja sukupuolten tasa-arvon valiokunnaksi.
Valo tuntui tulevan pohjoisesta, ja ristiriitoja aiheutui lähinnä abortista. Vaikka abortin sääntely ei kuulukaan EU:n toimivaltaan, kysymys on parhaillaankin vahvasti esillä Irlannissa Lissabonin sopimuksen vastustajien puheissa. Tämä on hyvä osoitus vaikeudesta hahmottaa, mihin EU voi puuttua ja mihin ei.
Kesäkuun EU-vaalit ovat tasa-arvovaalit. TANEn verkkosivut aktivoivat pohtimaan unionin osaa niin vanhemmuuden vastuun jakamisessa, sukupuolistuneen väkivallan torjunnassa kuin samapalkkatavoitteen toteuttamisessa. Esiin nostetaan myös taloustaantuman vaikutukset miehiin ja naisiin sekä sukupuolinäkökulma ilmastonmuutokseen. Kuka olisi tullut ajatelleeksi, että ilmaston lämpenemisen myötä yleistyvät luonnonmullistukset vievät köyhissä maissa mennessään naisia enemmän kuin miehiä?
Sukupuolisilmälaseja ei saada EU:ssa kunnolla käyttöön, ennen kuin naisten osuus unionin päättäjistä nostetaan oikeudenmukaiselle tasolle. Siksi TANE vaatii Suomen hallitukselta toimia. Jos jäsenmaat esittäisivät komissaariehdokkaakseen naista ja miestä, olisi komission puheenjohtajaksi nimetyllä mistä valita. Tämän ei pitäisi olla mahdotonta, koska käytäntö vakiintui tasa-arvolain kiintiöiden myötä Suomessa nopeasti kuntien toimielimiä valittaessa.
Suomen hyvä pohjoismainen tasa-arvomaine ei säily, ellei sitä aika ajoin palauteta todellisuuteen. Naisten asema Suomen työmarkkinoilla on todettu monia EU-maita heikommaksi. Vanhemmuuden vastuun ja kustannusten tasaisempaa jakoa on kiirehdittävä, jotta naisten työurien katkot lyhenevät. TANEn tehtävä on varmistaa, että jo nykyinen hallitus parantaa tilannetta. Tähän tarjoutuu tilaisuus laajapohjaisessa työryhmässä.
Jos edistystä jäädään odottamaan seuraavien eduskuntavaalien ylitse, saamme ottaa isäkuukausiin mallia Saksalta, jossa vanhempainvapaiden uudistus on tuonut nuorille perheille turvaa - ja lisää lapsia. Pohjoismainen tasa-arvoajattelu on todellakin levinnyt muualle unioniin.
Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!
Miksi TANE:n henkilöstöstä kaikki paitsi miesjaoston sihteeri ovat naisia? Onko se tasa-arvoisempaa?
Hautala: "Kesäkuun EU-vaalit ovat tasa-arvovaalit. TANEn verkkosivut aktivoivat pohtimaan unionin osaa niin vanhemmuuden vastuun jakamisessa, sukupuolistuneen väkivallan torjunnassa kuin samapalkkatavoitteen toteuttamisessa. Esiin nostetaan myös taloustaantuman vaikutukset miehiin ja naisiin sekä sukupuolinäkökulma ilmastonmuutokseen. Kuka olisi tullut ajatelleeksi, että ilmaston lämpenemisen myötä yleistyvät luonnonmullistukset vievät köyhissä maissa mennessään naisia enemmän kuin miehiä?"
Kukapa olisi uskonut, että miesten suurempi osuus taloustaantuman kärsijöissä samoin kuin itsemurhissa on herättänyt kovin vähän mielenkiintoa minkään poliitikon näkökulmasta? Kukapa olisi uskonut, että naisten lapsiin kohdistama väkivalta on edelleenkin 2009 täydellinen tabu poliittisessa keskustelussa ja sukupuolittuneesta väkivallasta keskustellessa? Kukapa olisi uskonut, että kouluampumisten jälkeisissä poliisin tehostetun verkkovalvonnan myötä kiinnijääneistä ja akuuttiin psykiatriseen hoitoon toimitetuista (osa kiinnijääneistä) olivat kaikki miehiä ja tämä ei kiinnosta ei "arvojohtaja" Halosta sivulauseen vertaa Uudenvuoden puheessaan ja kuinka asiaan ei yhdenkään poliitikon toimesta puututtu? Naisten kokema väkivalta oli oleellisempaa, jokainen voi arvella itse millaisia "arvoja" nämä tasa-arvon soturit todellisuudessa kannattavat, ainakin mitä tulee yhdenvertaisuuteen.
Hautala: "Jos jäsenmaat esittäisivät komissaariehdokkaakseen naista ja miestä, olisi komission puheenjohtajaksi nimetyllä mistä valita."
Olisihan sillä, tästä olen samaa mieltä.
Hautala: "Tämän ei pitäisi olla mahdotonta, koska käytäntö vakiintui tasa-arvolain kiintiöiden myötä Suomessa nopeasti kuntien toimielimiä valittaessa."
Ehkä olisi hyvä jos sitä mietittäisiin uudelleen, koska sukupuolikiintiöstä tuli myös poliittisen pelin välineitä jolla kiintiöön vedoten voitiin syrjäyttää päättäjiä toimielimistä heidän sukupuolensa perusteella.
Hautala: "Jos edistystä jäädään odottamaan seuraavien eduskuntavaalien ylitse, saamme ottaa isäkuukausiin mallia Saksalta, jossa vanhempainvapaiden uudistus on tuonut nuorille perheille turvaa - ja lisää lapsia. Pohjoismainen tasa-arvoajattelu on todellakin levinnyt muualle unioniin."
Ai onko?
Entäpä Saksan lisäksi Ranska, Italia, Espanja, uusista jäsenmaista nyt puhumattakaan?
"Valiokunta myös nimettiin todellisuuteemme paremmin sopivaksi naisten oikeuksien ja sukupuolten tasa-arvon valiokunnaksi."
Ei kyllä yllätä, kuka nyt miesten oikeuksia haluaisi painottaa? Ei ainakaan Virheiden militanttifeministinen epätasa-arvotyöryhmä.
"Sukupuolisilmälaseja ei saada EU:ssa kunnolla käyttöön, ennen kuin naisten osuus unionin päättäjistä nostetaan oikeudenmukaiselle tasolle."
Heidi Hautala siis vastustaa demokratiaa ja väittää suoraan, että kansa(t) ovat valinneet väärin.
"Siksi TANE vaatii Suomen hallitukselta toimia. Jos jäsenmaat esittäisivät komissaariehdokkaakseen naista ja miestä, olisi komission puheenjohtajaksi nimetyllä mistä valita. Tämän ei pitäisi olla mahdotonta, koska käytäntö vakiintui tasa-arvolain kiintiöiden myötä Suomessa nopeasti kuntien toimielimiä valittaessa."
Kiintiöt ovat vain haitaksi, kun ne estävät kaikista pätevimmän valinnan työhön, mikäli tällä on "väärä" sukupuoli. Miksei tasa-arvotyöryhmissä muuten ole mieskiintiöitä?
"Naisten asema Suomen työmarkkinoilla on todettu monia EU-maita heikommaksi."
Ja löpinät naisten eurosta 80 senttinä on todistettu jo useasti yhdeksi suureksi valheeksi, mm. EK:n toimesta.
"Vanhemmuuden vastuun ja kustannusten tasaisempaa jakoa on kiirehdittävä, jotta naisten työurien katkot lyhenevät."'
Nimenomaan, jotta naisten työurien katkot lyhenisivät, ei sen takia, että miehet saisivat tasavertaiset oikeudet olla lapsen kanssa.
Hyi helvetti Hautala, häpeäisit!
Hautalalle lienee myös liian tasa-arvoista vaatia isille yhtäläisiä oikeuksia suhteessa äiteihin ja allekirjoittaa seuraava adressi isien oikeuksien puolesta: http://www.adressit.com/mikael77
Vihreäthän tunnetusti näyttävät myös vihreää valoa poikalasten silpomiselle ja pahoinpitelylle, mutta tyttölasten vastaava kyllä tuomitaan: http://zachrishaaparinne.wordpress.com/2009/05/18/taantumuksen-puoluekok...
Hienoa "tasa-arvoa" nämä vihreiden aivopierut.
"Hautala: ”Jos edistystä jäädään odottamaan seuraavien eduskuntavaalien ylitse, saamme ottaa isäkuukausiin mallia Saksalta, jossa vanhempainvapaiden uudistus on tuonut nuorille perheille turvaa - ja lisää lapsia. Pohjoismainen tasa-arvoajattelu on todellakin levinnyt muualle unioniin.”
Jos halutaan lisää lapsia eikä olla "tuontitavaran" varassa, niin perheverotus olisi kova sana. Se mahdollistaisi lastenteon ilman taloudellista romahdusta. Näin se on saksassa ja ranskassa, mutta ei suomessa. Täällä maksetaan järjetöntä progressiivista veroa YHDEN TULOISTA!! Ei kellään ole kohta varaa tehdä lapsia ja olla poissa töistä.
Tätä vasemmisto vastustaa voimakkaasti, vihreistä en tiedä. Heillä lienee yhtä monta mielipidettä kuin puhujaa.
Mikä on muuten vihreiden kanta tähän vai onko teillä edes mitään perhepoliittista ohjelmaa "erikoisperheiden" etujen ajamisen lisäksi.
Meitä perinteisiä lapsiperheitäkin on nimittäin olemassa YLI MILJOONA PARIA, ja vihreät käyttävät suurimmat paukut 1000 homoparin etujen ajamiseen. Nyt samoille apajille on tullut rkp.
Ei mulla ole mitään vähemmistöjä vastaan, mutta kohu on kohtuuton verrattuna siihe, että Suomessa on tuhansia köyhiä perheitä. Tee siinä sitten lisää lapsia!
Suomalainen perusperhe ei kiinnosta muita kuin alkiolaisia puolueita perussuomalaisia ja keskustaa.
Näitä lapsiperheellisen on turvallista äänestää. Itse äänestän perusperheeseen kunnioittavasti suhtautuvia perussuomalaisia.
Vihreän feministin, Heli Järvisen, näkemys tasa-arvosta on seuraavanlainen: ”Eduskuntaryhmämme 14 jäsenestä 9 on naisia. Myös muun muassa kaikki ministerimme ja eduskuntaryhmämme puheenjohtaja ovat naisia. Voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että nainen on puolueessamme erinomaisen tasa-arvoinen.”
http://zachrishaaparinne.wordpress.com/2009/01/04/vihrean-feministin-nak...
En tiedä tarvitseeko Heidille myös muistuttaa, että jopa puolueen omissa riveissä ollaan närkästyneitä siitä, ettei puolueessa ole tilaa heteromiehille?
http://zachrishaaparinne.wordpress.com/2009/01/17/tulta-miesten-munille-...
"Suomalainen perusperhe ei kiinnosta muita kuin alkiolaisia puolueita perussuomalaisia ja keskustaa."
Unohdin kristillisdemokraatit ja heidän ansioikkaan työn lapsiperheiden äänitorvena. Otetaan listalle varauksellisesti myös Kokoomus.
vihreät ja rkp haluavat profiloitua homoperheiden etujenajajana, joten suotakoon se heille.
Tasa-arvo eli yhdenvertaisuus on Suomessa rapautunut tuntuvasti nykyhallituksen kaudella. Esim. naisten ja miesten välinen, työttömien ja muiden välinen, köyhimpien ja muiden välinen, pääkaupunkilaisten ja muiden välinen, nuorten ja muiden välinen. Vihreät ja muut hallituspuolueet ovat osoittaneet osaamisensa ja asenteensa.
Pohjoismainen tasa-arvoajattelu saisi levitä hallituspuolueisiimme.
Kajannes voisi tavanomaisen retoriikkansa sijaan vaikka vähän linkitellä miten epätasa-arvo on kasvanut ja millä perustein juuri hallituksen toimien perusteella.
"Kuka olisi tullut ajatelleeksi, että ilmaston lämpenemisen myötä yleistyvät luonnonmullistukset vievät köyhissä maissa mennessään naisia enemmän kuin miehiä?"
Tähän perustuen ehdotan, että jatkossa Suomeen otettavista pakolaisista ja humanitäärisin syin oleskeluluvan saavista pitää naisten ja tyttöjen osuus olla vähintään 60%.
Heidi on todella maailmanparantamisen ammattilainen!
Ammattitason maailmanparantajathan tunnetusti puhuvat, miten asioiden pitäisi olla, kun taas maailmanparantaja-amatöörit tyytyvät puhumaan potaskaa pienemmissä piireissä. Maailmanparantaminen on hyvin ammattimaista, ottaen huomioon siinä pyörivät sponsorirahat ja sokeasti idooliinsa luottamat fanilaumat.
Tasa-arvon takia kaikkiin virkoihin pitää valita ehdottomasti pätevimmät hakijat. Sukupuolella ja värillä ei ole todellakaan väliä.
"Sukupuolittuneen väkivallan torjunta"
Heidi Hautala:
"Keskittymällä nimenomaan naisiin kohdistuvan väkivallan torjuntaan ei väheksytä muiden ryhmien kokemuksia, vaan tavoitellaan myös tehokkuutta."
Ja jäljet näkyvät:
"Naisten väkivalta kasvussa.
Naisten osuus perheväkivaltarikosten tekijöinä on kasvanut. Rikosylikomisario Tolvasen mukaan jo lähes puolet törkeistä pahoinpitelyistä ja henkirikoksista on naisten tekemiä."
http://www.verkkoapila.fi/opencms/opencms/apila/news/articles/1800.html?...
Seuraavanlaiseen feministiseen ideologiaan kai tuo "sukupuolittunut väkivalta" ja "keskittyminen" perustuu:
"Parisuhdeväkivalta ei lopu. Se pahenee.
Väkivalta ei lopu ennen kuin mies ottaa vastuun teoistaan ja lakkaa etsimästä syitä naisesta. Myös yhteiskunnan olisi syytä lakata etsimästä syitä naisesta.
Väkivaltaisista naisista – marginaalisesta ilmiöstä – puhuminen vie huomiota pois tärkeämmiltä asioilta.
Yksi tällainen asia on suomalaisen miehen väkivalta naisia, lapsia ja miehiä kohtaan.”
Johanna Kantola
Kirjoittaja on tutkija Helsingin yliopiston yleisen valtio-opin laitoksella.
http://zachrishaaparinne.wordpress.com/2009/03/05/miesten-kokema-vakival...
"En varsinaisesti yllättynyt, kun eilen luin, että erinäiset 25 järjestöä on laatinut manifestin naisten kokeman väkivallan poistamiseksi ja päättänyt luovuttaa sen pääministeri Vanhaselle. Asia, josta kuitenkin yllätyin oli, ettei yksikään media maininnut mitkä järjestöt ovat kyseessä (1). Ei kuitenkaan tarvitse paljon tietoutta keksiäkseen, että noin 90 prosentin todennäköisyydellä Amnestyn Internationalin aseellisella feministisiivellä on jotain tekemistä asian kanssa. Enkä muuten erehtynyt.
Amnesty ilmoittaa sivuillaan, että sen ja 24 muun järjestön mielestä hallituksen on toimittava tehokkaasti naisten kokeman väkivallan ehkäisemiseksi ja usutettava projektiin rahaa kuin roskaa sekä tehtävä projektista hallitusten pysyvä tavoite (2).
Hienoa, eikö? Näin voisi pintapuolisesti ajatella, kun kyseessä on sentään ihmisoikeus-, tasa-arvo- ja lastensuojelujärjestöjä, kuten Amnesty allekirjoittaneita kuvailee manifestissaan. Muut allekirjoittajat ovat kuitenkin nimekkäitäkin: Amnesty International Suomen osasto ry., Crash ry (Tutkimusta ja toimintaa oikeudenmukaisuuden edistämiseksi), Ensi- ja turvakotien liitto ry, Finlands Svenska Marthaförbund r.f,, LOVE ry – Lapsen Oikeus Väkivallattomaan Elämään, Lyömätön Linja Espoossa, Marttaliitto ry, Monika-Naiset liitto ry, Naisten Apu Espoossa ry, Naisten linja ry, Naisasialiitto Unioni ry, Nicehearts ry, NNKY-liitto ry, NYTKIS ry, Profeministimiehet ry (pahoittelen veristä huutonauruani), Seksuaalinen tasavertaisuus SETA ry, Suomen White Ribbon – kampanjayhdistys ry, Suomen Unifem ry, Tukinainen ry, raiskauskriisikeskus, Tyttöjen Talo® -sukupuolisensitiivisen tyttötyön keskus, Amoral –hanke kunniaan liittyvää väkivaltaa vastaan (MLL), Rikosuhripäivystys , Suomen Kansallinen väkivaltaobservatorio, Kirkkohallitus / Väkivallasta sovintoon –kampanja, Väkivaltatutkijat –verkosto.
No mikä tässä väkivallan vastaisessa työssä sitten on vikana? Keskeisin ongelma on nimenomaan se, ettei se ole väkivallan vastaista työtä, vaan naisten kokeman väkivallan vastaista työtä. Miksi miehet on unohdettu? Eikö miesten kokema väkivalta ole huomioitavaa? Eivätkö miehet ole ihmisiä ja miten sukupuolirooleja sumentavat feministit voivat tehdä tällaisen eron miesten ja naisten välille?
Yksi tämän feministisen ja seksistisen kampanjan keskeisin argumentti on ollut, että valtaosa väkivallasta ja lähisuhdeväkivallasta (90% väitti eräs vihreiden edustaja ja amnestyaktiivi) on miesten toteuttamaa. Jotakuinkin totta, mutta pidetään silti faktat kunnossa: tilastojen mukaan nimittäin lähisuhteiden törkeiden väkivaltatekojen tekijöistä 40 prosentissa tapauksista on kyse naisten toteuttamasta terrorista (3). Ja vaikka vuoden 2005 perheväkivaltarikoksista (4109 kpl) 3195 oli naisiin kohdistuvaa, niin kaiken kaikkiaan jopa lähes tuhat uhreista oli miehiä. Se on vähemmän kuin naisten osuus, mutta tarkoittaako se, etteivät vääryyttä kokevat miehet ansaitse apua, edes mainintaa Amnestyn kannanotossa? Sanottakoon myös, että miesten on myös usein vaikeampi hakeutua hoitoon, sillä yleisesti ajatellaan, että jos mies joutuu naisensa lyömäksi, on hän heikko tai ansaitsee sen (4).
En voi kuitenkaan yhtyä perusteluun, että tuki pitäisi osoittaa rikoksen tekijöiden sukupuolen perusteella, vaan vaadin, että rikosta käsitellään nimenomaan uhrin näkökulmasta. Tällöin ei voida sivuuttaa miesten kokemaa väkivaltaa argumentilla (tai pikemminkin argumentaatiovirheellä), että valtaosa perheväkivallan tekijöistä on miehiä. Entä sitten vaikka on? Ei se vaikuta mitenkään siihen, mitä uhri-miehet joutuvat kokemaan. Kollektiivinen syyllistäminen on väärin, aina ja poikkeuksetta, kohteesta ja tekijästä riippumatta.
Amnesty ei myöskään puhu vain naisten kokemasta parisuhde- tai lähisuhdeväkivallasta, vaan näiden kokemasta väkivallasta ja kuolemista yleensä. Otetaanpa siis vähän faktoja peliin: 73% rasististen rikosten uhreista on miehiä (5), valtaosa konflikteissa kuolevista on miehiä, henkirikosten uhreista 71% on miehiä (6) ja miehet tekevät noin 80% itsemurhista (7).
Miksei näihin puututa? Kyse on niinkin alkeellisesta ja epätasa-arvoisesta ajatuksesta, joka tässä yhteiskunnassa vallitsee, että kun nainen kokee väkivaltaa, on kyseessä yhteiskunnallinen tasa-arvo-ongelma, mutta kun mies kokee samaa, on se miehen henkilökohtainen ongelma, joka johtuu siitä, että väkivalta on osa miesten alkeellista olemusta. Eikä Amnestyn Joku raja!-kampanja, jonka osa tämä kannanotto ilmeisesti on, ole juurikaan sivistyneempi tai valistuneempi perusajatukseltaan.
Amnesty on myös esittänyt, ettei se voi puuttua kaikkeen kerralla ja sen takia puuttuu naisten kokemaan väkivaltaan. Tämä ajattelutapa on kuvaava: naisten ongelma priorisoidaan miesten ongelmaa tärkeämmäksi, vaikka miehet kärsivät prosentuaalisesti ja faktisesti enemmän. Joku voisi johtaa tästä päätelmän, että Amnestyn mielestä naiset ovat miehiä arvokkaampia. On kummaa, että Amnestyltä löytyy resursseja ja tarmoa naisten ongelmiin, mutta miesten kokemiin ongelmiin ei puututa sanallakaan tasa-arvotyössä. Kuvaavaa on myös, että tasa-arvotyötä Amnestyssä johtaa nimenomaan naisosaston yksinvaltainen fuhrer Pia Puu Oksanen. Pikaisen googlauksen ja surffaamisen perusteella Amnestyssä ei ole mitään miesasioiden osastoa tai miesten ihmisoikeuskysymysten asiantuntijoita ainakaan Suomessa.
Jos kritisoi on myös hyvä esittää oma ehdotus sen sijaan, että vain lyttää toisen kannan. En vaadi Amnestyn kampanjan lakkauttamista enkä sano, ettei naisten kokemaan väkivaltaan tulisi puuttua, kuten naistutkijat ja feministit tulevat tekstistäni ja minusta yleisesti esittämään. Ei suinkaan, tällaista en vaadi. Vaadin pikemminkin, että Amnestyn kampanjaa laajennetaan myös miehiä koskevaksi ja, että niin parisuhde- ja lähisuhdeväkivallan kuin muunkin väkivallan uhreista puhutaan yksilöinä, ei sukupuolina. Se mitä jalkojen välistä löytyy ei saa olla peruste sille, että uhria kohdellaan vähemmällä tarmolla tai, että tämän kokeman vääryyden torjumiseen käytetään suhteessa vähemmän rahaa kuin toisen sukupuolen kokemaan vastaavaan.
Suomen ongelma ei ole naisten kokema väkivalta tai miesten kokema väkivalta. Suomen, kuten myös maailman, ongelma on väkivalta lahkeiden lukumäärään katsomatta."
Hautala kuuluu juuri tähän taantumukselliseen sakkiin, joka ei puutu millään tavoin miesten kokemaan väkivaltaan. Eivätkä nämä sukupuolisortajat tajua edes hävetä!
Tasa-arvoyksikon organisaatio. Heille ei tosiaan luulisi olevan minkaanlainen hallinnollinen ongelma asettaa sinne joku tuoli, johon paastettaisiin joku ottamaan kantaa miesnakokulman puolesta - ja vaikka ei olisikaan naistutkimuksen maisterin paprut takataskuissa. Tama nyt ihan hallinnollisesti katsottuna; demokratiasta ja oikeusvaltiollisista kaytannoista puhumattakaan.
Tuo on siis meidan kaikkien instituutio, jossa nama meidan virkanaiset kieltaytyvat organisoimasta asioita niin, etta siella olisi edes pieninta mahdollisuutta toteuttaa instituutionaalisesti myos miesten tasa-arvonakokulmaa ideologiasta riippumatta. Tuosta loogisin johtopaatos on se, etta kyseessa ei voi olla muuta kuin radikaalein feministisiipi joka on paassyt hegemonisoimaan naita yksikkoja. Hautalalle tama ei kuitenkaan liene demokraattinen, oikeusvaltiollinen - ei edes tasa-arvon ongelma.
Eli meilla on siis kaksikymmenta karttyisaa radikaalifeministia soluttautuneet keskeiseen demokraattiseen tasa-arvoa ajavaan instituutioon, pitamassa huolen siita, etta radikaalifeinismin poliittista sanomaa toteutetaan mahdollisimman kaytannollisesti. Mita tuo tarkoittaa oikeusvaltiollisille kaytannoille, niin vertauskuvaksi kelpaa vaikka Ku Klux Klan hegemonisoimassa jotain yksikkoa, kylla aina priorisointia ja torkeyksia riittaa. Esimerkkina myos tama "sukupuolistunut vakivalta", joka on parlamentaarikkomme huulillakin. Hanen "tehokkuuteen" pyrkiva vakivaltanakokulmansakin liene suoraan siskojen oppaista.
Tuo demokratian vaarinkaytto on torkeydessaan oikein huippuluokan suoritus. Viimeisen paalle vedetysta radikaalifeminismista kertonee sekin, etta yksikon johtava virkanainen ei pelkastaan kieltaydy hallinnoimasta yksikkoaan demokraattisesti, vaan pitaa myos tiedusteluja yksikosta naisiin kohdistuvana hairintana.
Toivottavasti tasta tullaan viela kaymaan julkista keskustelua. Tuollainen toiminta on niin torkeata, etta se pitaisi luonnehtia rikolliseksi, ja sen mukaan asettaa henkiloita vastuuseen.
Zacke: "Kajannes voisi tavanomaisen retoriikkansa sijaan vaikka vähän linkitellä miten epätasa-arvo on kasvanut ja millä perustein juuri hallituksen toimien perusteella. "
Ihan kokemuksesta voin kertoa, että Kajanteelta on turha odottaa minkäänlaista faktaa edes siteeksi väitteilleen. Aikoinaan kun linkitin EK:n tilaston hänen blogimerkintäänsä jossa sukupuolten välisiä tuloeroja käsiteltiin, niin Katriina suivaantuneena siitä että hänen pitävästi todistettiin olevan väärässä lätkäisi minulle blogiinsa, nähtävästikin elinikäisen kommentointibannin.
Kajannes edustaa juuri sellaista opettaja-ainesta, joka antaa oppilailleen arvosanan sen mukaan kuinka pitkälle oppilaat ovat samaa mieltä hänen kanssaan, riippumatta asian käsittelystä. Muuten on vaikea kuvitella miksi hän käyttäytyy kuten käyttäytyy. Tein aiheesta pari blogimerkintääkin, mutta Katriinaa ei ole kiinnostanut edelleenkään kertoa miksi hän ei kuitenkaan käytännössä salli avointa keskustelua, vaikka julistaa sellaista kannustavansa ja jopa kaipaavansakin.
Ilkka Partanen, huomattu on. Olen rouvan tuoreimpaan blogiin lähettänyt kolme kommenttia - yksikään ei ole läpäissyt sensuuria.
Ilkka, laitan kommenttisi talteen, käyttöä varten. Niitä on tallessa kokoomuslaisilta jo aika nivaska.
Katriina Kajannes, senkun vaan.
Minulla on blogissani taltioituna tuo silloinen keskustelumme.
Sille on toki muitakin todistajia.
Tietenkään et voi kumota väitteitäni, vaan yrität vihjailla jollain myöhemmillä vaikeuksilla.
Ei toimi, mutta sopii toki yrittää.
Annan ilmaisia vihjeitä vaalimainontaa varten. Kuvia en osaa lisätä, mutta kerron sanallisesti.
Äänesi kuuluu Heidi Hautalalle jos
olet sitä mieltä, että pieniä poikia saa silpoa
Kuva jossa Hautala katsoo, kun imaami silpoo pientä poikaa.
olet sitä mieltä, että mistä tahansa muualta saa pätevämpää työvoimaa kuin Suomesta
Kuva jossa Hautala norkoilee afrikkalaisen yliopiston edessä odottamassa valmistuvia opiskelijoita Suomeen kuskattavaksi
olet sitä mieltä että maassa maan tavalla (paitsi Suomessa)
Kuva jossa Hautala kulkee burkhassa Saudi-Arabiassa. mutta vastustaa kiiv.
olet sitä mieltä, että eri kulttuurien tapoja (paitsi Suomen) pitää kunnioittaa
Kuva jossa Hautala moittii poliisia, joka on rohjennut passintarkastuksessa vaatia säkkipukuista riisumaan huntunsa
olet sitä mieltä, että juhlapäivällisille voi pukeutua miten tahansa
Kuva jossa Hautala on päivällisellä kylpytakkiin pukeutuneen Dalai laman kanssa
olet sitä mieltä että miehitetyn maan kansan johtajaksi voidaan julistautua ilman vaaleja
Kuvassa Dalai lama
Hassu yhteensattuma:
-Heidi Hautala on Vihreiden ehdokas vuoden 2009 europarlamenttivaaleissa.
-Heidin vaaliteema:
Tasa-arvovaalit
http://heidihautala.blogit.uusisuomi.fi/2009/05/20/tasa-arvovaalit/
-Heidi Hautala on tasa-arvoasiain neuvottelukunnan puheenjohtaja.
-Tanen europarlamenttisivujen vaaliteema on puolestaan:
Tasa-arvovaalit
http://www.tasa-arvovaalit.fi/
Onko nyt näin, että Heidi on fiksusti valjastanut sos.jaterv.minsteriön nettisivut omaa kampanjaansa tukemaan...?
No ei kai.
Jospa onkin niin päin, että Heidi tukee omalla tasa-arvovaaliteemallaan Tane:n kampanjaa?
Feminismi on rumaa rasismia, jota käytetään omien valtapyrkimysten keppihevosena. Myös 1930-luvun Saksassa natsit kykenivät osoittamaan, että juutalaiset ansaitsivat saksalaisia enemmän ja että heitä oli enemmän johtavissa asemissa. Ruotsissa tämä syöpä on levinnyt puolueeksi asti, mikä on tavallaan ennenkuulumatonta. Lähtökohtaisesti aatteellinen järjestö ajaa yhden vain biologisesti eroteltavissa olevan ryhmän asiaa.

Kommentoi 23 kommenttia